Thursday, September 4, 2008

Ogos berlalu datangnya September!

Baru sahaja berlalunya bulan yang amat bersejarah, kini datanglah pula bulan yang mulia. Masa berlalu dalam sekelip mata!

Kepada rakan-rakan yang beragama Islam, Selamat Berpuasa dan kepada mereka yang bukan beragama Islam, bersama-sama kita meraikan bulan yang mulia ini.

Coretan kali ini, ingin saya tekankan kepada rakan-rakan seperjuangan yang bersama-sama dalam barisan kepimpinan Persatuan Mahasiswa UMS agar tidak lalai atau leka dalam menjalankan tanggungjawab yang telah diamanahkan oleh rakyat kita. Walaupun kita telah pun sampaikan ke penghujung tampuk pemerintahan, tetapi itu bukan alasan untuk kita tidak menjalankan tugas kita. Kepada yang berpuasa pula juga diingat supaya tidak mencuri tulang.

Kesepian Pejabat MPP

Pada bulan yang bersejarah yang lalu, bukan main riuh-rendah pejabat MPP, dengan ada AJK Pesta Konvo Tamu Gadang, AJK Bulan Kemerdekaan dan lain-lain lagi tetapi apabila semulanya berlalu, mulalah kesepian itu terasa. (kita kena Melawan Kesepian - Siti Nurhaliza) Keadaan sunyi sepi di pejabat menyebabkan apabila kita hendak berada dalam pejabat pun perlu berfikir dua tiga kali, maklumlah banyak mahluk halus yang kita tak nampak kan!!!Oleh itu, saya ingin menyeru rakan-rakan akan berkunjung lah ke pejabat selalu. Berapa lama lagikah kita diizinkan untuk menggunakan pejabat ini kan, renung-renungkan bersama!@!

Program Kemerdekaan!!

Syabas dan Tahniah kepada rakan-rakan jawatankuasa yang telah bertungkus-lumus untuk menjayakan program kemerdekaan. Penat dan lelah siapalah yang tahu!! tetapi sudah pasti pengalaman yang diperolehi tidak terkira nilainya!.. Malam Citra Merdeka pun berjalan dengan lancarnya dan jayanya ...Syabas dan Tahniah sekali lagi (tetapi pada masa akan datang, jangan bawa makcik yang galas beg tangan bersama sewaktu buat persembahan di pentas)

Pesta Konvo Tamu Gadang Ke-10!!

Tidak juga dilupakan mereka yang telah banyak mengorbankan masa dan tenaga dlm memastikan Pesta Konvo Tamu Gadang Ke-10 diadakan dengan semeriah yang mungkin!! Syabas dan Tahniah juga!! Memang tidak dinafikan banyak masa telah terluang dalam mengendalikan program lagi-lagi program yang bertaraf mega ini, tetapi ingat! pengalaman yang diperoleh melalui program ini bukan semua orang ada, hanya mereka yang menjadi AJK dan betul-betul bekerja sahaja yang tahu, yang curi tulang tu, sori lah!!..Dalam organisasi semestinya ada yang tak kena, ada gosiplah, ada yang cerita ni tak baik tu tak baik, tetapi semua itu hanya sementara sahaja, ingat, jangan berdendam! sebab berdendam tu tiada orang yang susah, kita sendiri yang simpan dendam yang menjadi makin berisi kan?? Maklumlah, lautan mana tidak bergelora dan bumi mana yang tidak ditimpa hujan!

Selain daripada program yang dinyatakan sebelum ini, ada banyak lagi program yang berlangsung sepanjang bulan Ogos, (kalau nak dinyatakan satu persatu, penatlah orang yang membaca kan??) jadi kesimpulannya, TAHNIAH dan SYABAS kepada semua!!!

Baiklah, rasanya cukuplah coretan kali ini, akan bersambung pada masa akan datang (tak tahu bila) Kepada mereka yang membaca, terima kasih kerana sudi meluangkan masa untuk menatap coretan ini, kepada yang tidak membaca pun, syabas kerana tidak membazir masa untuk membaca blog orang (buat apa nak sibuk kan)...Jumpa lagi pada masa akan datang!!

1 comment:

National said...

Hey.. Bro! Regarding the Mak Cik who suddenly appears on the stage.. Actually, it's their cultural song ba.. maybe just she is nervous that day.. ahaaha.. What we want to bring out that night is various cultural performance (cultural night). Any comment ps post up in my blog ya. perpaduannasionalmppums.blogspot.com
thx.